موضوع: "عقاید شیعه دوازده امامی "

چراقرآن به زبان عربی است؟

برخی سوال می کنند که چرا قرآن به زبان عربیست در اینجا به صورت مختصر و موردی به این بحث می پردازیم: 

دربرخی موارد ویژگی های خاص منطقه ی شبه جزیره ی عربستان را مورد بررسی قرار می دهیم و در بعضی موارد خصوصیات منحصر به فرد زبان عربی را بیان می کنیم:

1: منطقه ی شبه جزیره ی عربستان، محل پرورش و توسعه ی ادیان و شریعت های مختلف بوده  است و 

2: خانه ی کعبه به عنوان یکی از بزرگترین مکان های مقدس، در این منطقه بنا شده است.

3:   روشن است زمانی که قرآن کریم بر مخاطبین عرب زبان، نازل شود، باید با زبانی هماهنگ با آنان باشد و اگر غیر از این بود، این سوال جا داشت که گفته شود چرا قرآن به زبانی هماهنگ با مخاطبین اش نازل نشده است!

« وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ فَیُضِلُّ اللَّـهُ مَن یَشَاءُ وَیَهْدِی مَن یَشَاءُ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ [ابراهیم/4] و ما هیچ پیامبرى را جز به زبان قومش نفرستادیم تا [بتواند به وسیله آن زبان ، پیام وحى را به روشنى] براى آنان بیان كند. پس خدا هر كس را بخواهد [به كیفر تعصب و عنادش] گمراه می کند ، و هر كس را بخواهد هدایت می نماید، و او تواناى شكست‏ ناپذیر و حكیم است ».

4 : دسترسی منطقه ی عربستان به جاده ی ابریشم، نقش بسزایی در تبادل افکار و عقاید را ایفاء می کرده که در نتیجه ی آن ترویج و گسترش دین اسلام را به سایر نقاط به همراه داشته است.

بدین جهت، بدیهی است زمانی دین مبین اسلام می توانست سراسری و جهانی گردد که، ابتدا این دین در منطقه ی بعثت پیامبر، مورد قبول واقع شود و عرب ها به آن ایمان آورده باشند و سپس بعد از آن انتظار گسترش به باقی مناطق را داشت.

5 : زبان عربی یکی از وسیع ترین و کامل ترین زبان ها از حیث لغت و واژگان است.

زبان شناسان عقیده دارند كه زبان عربى داراى امتیازاتى است كه در سایر زبان ها نیست ؛ قواعد آن قیاسى تر از سایر زبان هاست. اشتقاق كلمات و واژه هاى آن بیش از سایر زبان هاست.

براى مثال افعال در زبان عربى به جاى شش صیغه، چهارده صیغه دارند; تمام اسم ها مۆنث و مذكر دارند و افعال و ضمایر و صفت ها مطابق آن ها مى باشند. دستور زبان و علم فصاحت و بلاغت آن نیز، این زبان را از دیگر زبان ها ممتاز مى سازد; از این رو در باره ى زبان عربى قرآن، می فرماید: نزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ ، عَلَى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنذِرِینَ ، بِلِسَانٍ عَرَبِیٍّ مُّبِینٍ (شعرا آیه 193- 195) نازل نمود جبرئیل امین بر قلب تو به زبان عربی آشكار .

در روایتى آمده است:
«یبیّن الألسن و لا تبیّنه الألسن(اصول كافى، ج2، ص637، كتاب فضل القرآن) عربى فصیح، از واژه ها و ساختارى برخوردار است كه گویایى دیگر زبان ها را دارد، در حالى كه زبان هاى دیگر گویایى زبان عربى را ندارند».

در تفسیر نورالثقلین در تفسیر “بلسان عربی مبین”‌ شخصی به نام حجال از امام صادق(علیه السلام) سوال نمود. ایشان فرمودند: یعنی آن زبان ها را روشن می کند و آن را زبان ها روشن نمی کنند.( نورالثقلین: ج 4، ص 65، فصلت، آیه 44)

6 : زبان عربی، زبان اهل بهشت نیز معرفی شده است. حضرت رسول صلوات الله علیه می فرمایند:

«اُحبُّ العربَ؛ لثالث، لأنّی عربی والقرآن عربی و كلام اهل الجنة عربی،[ محمد حسین طباطبائی، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 17، ص 545] یعنی من عرب را به خاطر سه چیز دوست می دارم: اول این كه خودم عرب هستم، دوم این كه قرآن عربی است، و سوّم این كه زبان اهل بهشت عربی است ».


7 : شیوایی و رسایی این زبان به حدی است که می توان بدون ابهام ، مقصود خود را بطور واضح و روشن به مخاطب فهماند. چنانچه خداوند نیز در کلام خود می فرمایند:

« قُرْآنًا عَرَبِیًّا غَیْرَ ذِی عِوَجٍ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ (زمر/28) قرآنى است گویا و روشن بدون هر گونه انحراف و كژى، براى اینكه [در سایه تعالیمش از شرك،عصیان و فساد] بپرهیزند.»

8- با توجه به حكیم بودن خداوند و این كه او خالق و معلم زبان انسان هاست و مرتبه هاى استوارى و كیفیت زبان ها را مى داند، نازل شدن قرآن به زبان عربى چیزى جز مقتضاى مصلحت و حكمت الهى نیست.

كِتابٌ أُحْكِمَتْ آیاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِنْ لَدُنْ حَكِیم خَبِیر;( هود، آیه 1) این كتابى است كه آیاتش استحكام یافته، سپس تشریح شده، از نزد خداوند حكیم و آگاه - نازل گردیده است.

 نکته ی آخر:
قرآن کریم درباره ی مشرکانی که سوالاتی درباره زبان قرآن را بیان می کردند می فرمایند:

« وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَىٰ بَعْضِ الْأَعْجَمِینَ  فَقَرَأَهُ عَلَیْهِمْ مَا كَانُوا بِهِ مُۆْمِنِینَ [شعراء/198-199] اگر آن را بر برخى از غیر عرب‏ها نازل كرده بودیم، و او آن را بر عرب‏ها میخواند ، باز هم به آن ایمان نمی ‏آوردند!».

بازگشت چندین نفر از فریب خوردگانِ فرقه احمداسماعیل بصری مشهور به احمدالحسن

برگشت چندین نفر از شیعیان عزیز به دامان پاک اهل بیت ع/ این شیعیان  توسط فرقه گمراه کننده و تروریستی احمداسماعیل بصری مشهور به احمد الحسن گمراه شده بودند :

الحمدلله رب العالمین ، این روزها چندین نفر از شیعیان عزیز که توسط فرقه ضاله احمدالحسن گمراه گشته بودند، عنایات خداوند و دعای امام زمان عج شامل حالشان شد و بعد از ثابت شدن دروغ ها و دغلبازی های این فرقه، به دامان پاک اهل بیت ع و مذهب حَقه شیعه دوازده امامی  برگشتند… به این عزیزان تبریک میگوییم ان شاالله که ثابت قدم بمانند تا ظهور یار، آقا امام زمان عج
و جالب اینجاست که یکی از دوستان لطف کردند و به میمنت این موضوع و شرکت در شادی ایشان، در محلشان شیرینی پخش کرد اسکرین ها را مشاهده بفرمایید?????


برای هدایت همه شیعیان عزیز و بازگشتشون دعا میکنیم
 

نظر رهبر انقلاب درباره احمدالحسن

نظررهبر انقلاب  در مورد یمانی دروغین احمد اسماعیل همبوشی :  این احمدالحسن نیست احمق الحسن است..

آیت الله راشد یزدی می گوید: نامه ای که احمد اسماعیل بصری برای رهبر انقلاب داده بود که در آن حکومت ایران را به عنوان امام معصوم درخواست کرده بود توسط یکی از طرفداران او به من رسید که به رهبر انقلاب دادم، ایشان فرمودند : این احمد الحسن نیست احمق الحسن است.

 پیروان احمد بدانند آقای راشد یزدی زنده و در دسترس و در حرم امام رضا علیه السلام پیش نماز هستند ، به طایفه همبوش بصره که نرفتید تا از اجداد احمد اسماعیل و جد چهارم او که داوود بن همبوش است نه امام زمان ، سوال کنید ؛ حداقل به مشهد بروید و با نظر حضرت آقا فقط با یک واسطه مطمئن ، اشنا شوید.

ضمنا خود رهبر در صحبت هایشان ملاک های کلی شناخت مدعیان دروغین را باتوجه به روایات گفته اند که همه آنها بر این مدعی دروغین منطبق می باشد .می توانید کلیپ را در گوگل یا آپارات سرچ کنید یا به کلیپکده ما در تلگرام به این آدرس مراجعه فرمایید. 

https://t.me/Filmmahdaviyat/116

ضمنا این مدعی صدها ادعای گزاف، آن هم با  غصب روایات مربوط به امام مهدی عج و یمانی و خراسانی دارد که در همان کلیپکده با موضوع کلکسیون ادعاهای احمد با آدرس از کتاب های خودش آمده است ؛ این مدعی دروغین حتی روایات مربوط به رایات السود مشرق را که مختص خراسانی است نه یمانی ،  به خود نسبت داده ، ادعا کرده بهشت و جهنم را تقسیم می کند ، ادعای خدایی و نبوت دارد ، ادعا می کند ناقه صالح و قوچ یوحنا است و کسی است که به جای حضرت عیسی ع به صلیب کشیده شده و در حال حاضر برگشته است؛ در کتابهایش به معصومین ع توهین می کند و به ایشان  نسبت خسران و شرک و منیت می دهد ، نعوذ بالله حضرت یونس ع را جهنمی می خواند و می گوید روح ایشان در جهنم رفت و تا قیامت خواهد ماند که اسکن از کتابش در وبلاگ قرار داده شده است (متشابهات جلد چهار : ص 104 و 106 ) ؛ با تحریف و تقطیع روایات و ترجمه اشتباه در صدد اثبات خود است، چنین فرد فریبکار و دغلبازی نه تنها امام نیست ، بلکه یک احمق به تمام معناست یا همان احمق الحسنی که رهبر انقلاب نیز به او نسبت دادند، البته برخی مردم را هم احمق فرض کرده و به اینکه او را باور کرده اند ، می خندد. البته برخی می گویند این فرد سال 2008 که در عراق اعلام قیام کرد ، در آتش سوزی کشته شده است و افرادی مثل علاسالم و واثق الحسینی در مکتب نجف ، جایش می نویسند و صوت پخش می کنند. تعدادی از مردم بی گناه و پلیس عراق در قیام و شورش سال 2008 کشته شدند که کلیپ های مربوطه موجود می باشد . 

البته برخی از پیروان این فرد ، وقتی به فریبکاری او پی می برند،  از او بر گشته و او را لعنت می کنند که عمرشان را برباد داده و زندگیشان را به هم ریخته است اما برایشان  تجربه شد که بدون تخصص و اطلاعات خود را در معرض شبهات فرقه ها قرار ندهند…   صحبت برخی مستبصرین با کسب اجازه از آنها، با موضوع بازگشت در همین وبلاگ موجود می باشد. می توانید تصویری از احمق خواندن احمد اسماعیل مشهور به احمدالحسن را که توسط یکی از مستبصرین ، گفته شده است را مشاهده بفرمایید . 

https://banooyeshia.kowsarblog.ir/احمدالحسن-از-زبان-پیروان-قدیمی-اش-n 

با آرزوی عاقبت بخیری و گذر از فتنه های آخرالزمان و ظهور هرچه زوتر آقا امام زمان عج که هلک المستعجلون … 

 

 

ادامه »

ان شاالله اربعین کربلا 

یاحسین آقای خوبی ها 

لم لک زده برای بند کفش سفت شده پاهای خسته و تابلوی ۵کیلومتر تا کربلا

عشق چیست؟

1 3