همه چيز در مورد كالاي ايراني
در کمک و حمایت از هموطنان مسلمانمان ” السابقون السابقون” باشیم:
۸۰۰میلیارد تومان
کمک به کارگران مسلمان و ایرانی
که دستمزد خود را برای حفظ آبروی خود و همسر و فرزندان معصومشان خرج می کنند.
لوازم التحریر
خوب و باکیفیت ایرانی بخرید
تا پول شما در جیب سرمایه گذاران یهود نرود که دریافتی آنها در خوشبینانه ترین صورت اگر ضد کشورهای اسلامی و مردم مظلوم جهان سوم و کشتن شیعیان یمن نشود صرف مشروب و خوشگذرانی آنها می شود
لیست لوازم التحریرباکیفیت ایرانی
آبرنگ و گواش و خمیربازی مارک: آریا
پوشه دکمه دار: پاپکو
مدادتراش:فکتیس،قاصدک،آوای تحریر
پاک کن: قاصدک،آزاده،تحریران،پارسی،پارسا،پاک ایران،فکتیس، پلیکان، کنکو، سی بی اس
دفتر: یارمهدی ، صالح،خراسان،گلدسته، حدیث نینوا، آزاده، روشنا، فطرس، اعلایی، آرش، بچه های آسمانی، پرسام ، مهتاب ، خلیج فارس، سروش، فاطمی، قاصدک ، طرفه، ایام، هدهد، ایما، روح الله ، اسپی کوه، ریحانه، دفتر کلاسور دوکا، مهر و ماه
کلاسور و…: سهند، آوای تحریر، پاپکو
جامدادی: سهند، قاصدک ، پاپکو، دارا و سارا، شکرستان، آوای تحریر، سهند / #جامدادی_کتابی: صریر
سوزن_منگنه: یزد منگنه
کوله پشتی:پاپکو، سینا جستجو، ثنا و ثمین ، دارا و سارا
کلیربوک: پاپکو
کاورکاغذ: پاپکو
مداد اتدود: دپارس مداد، لاک پشت، بیست، آزاده ، قاصدک، آریا، استایلیش، فکتیس،پارس تحریر
مدادرنگی: پارس مداد، لاک پشت، آریا، دایناسور، بیست، فکتیس، آزاده ، لی پن، استایلیش، امپراتور، یوگی، سی بی اس ایرانی، روزنامه ای بیست، روزنامه ای من، روزنامه ای سبز، مداد سبز
لاک غلط گیر: استایلیش، پلیکان ایران
پرگار: فکتیس،آذران تحریرات
چسب ماتیکی: رازی
چسب تحریر(نواری): رازی
چسب نواری پهن: رازی
چسب مایع : آهو،رازی، استحکام، کاسپین، نقشینه چسب تهران، چسب کار، بن، جلاسنج، دلتا
خودکار: صفاکیان یا همان کیان(ایرانی ترین خودکار) ، پاپکو ، شهاب، استالیش، پلیکان ایران
خودکار رنگی فانتزی: پاپکو ، کیان
خط کش گونیاو…: قاصدک، آزاده، آذران تحریر، صریر ، تحریران ، آوای تحریر، دانشمند
ظرف چاشت: آزاده، آریا
پاستل (مداد شمعی): آریا
جوهرماژیک: اعتدال
لوازم التحریر: قاصدک، کانون پرورش فکری، شکرستان
نکته:
نشان های پلیکان ایران، فکتیس، استایلیش، پاپکو، بیک و کنکو ، ایران تولید می شوند اما #تحت_لیسانس هستند ودر اولویت دوم خریدمی باشند
این لیست را وقت خریدبه همراه داشته باشید
منتشر کنید و در این کمک بزرگ سهیم باشید .
با شروع سال تحصیلی جدید و طبق آمار اگر ۲۰ میلیون محصل ایرانی هر کدام ۴۰ هزار تومان خرید نوشت ابزار داشته باشند، معادل ۸۰۰ میلیارد تومان به هموطنان خود کمک کرده اند.
این متن شامل چند موضوع می باشد که پایان هر قسمت و شروع مطلب بعدی با ستاره* مشخص شده است: ارزش حمایت از کالای ایرانی ،مبنای فقهی حمایت از کالای ایرانی ،معرفیکالاها و برندهای باکیفیت ایرانی ،فواید استفاده از کالای ایرانی
/قسمت اول*: سال حمایت از کالای ایرانی / :
می دانیم که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال ، خطاب به مردم و مسئولین، مساله اصلی کشور را اقتصاد و معیشت مردم معرفی کرده وبرای حل آن تولید ملی را محور قرار داده و شعار و نام سال 1397 را حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند؛تفاوتی که شعار اقتصادی امسال با سالهای قبل داشت این بود که رهبر انقلاب، مخاطب حمایت از کالای ایرانی را فقط دولت و مسئولان ندانستند، بلکه عموم مردم را مکلف به حمایت از کالای ایرانی کردند، امیدواریم که همگی بتوانیم در این راه قدمی هرچندناچیز برداریم تا با کمک همدیگر به اهداف ،ارزش هایی برسیم که چشم دشمنان را کور کند و آنان را ناتوان…
/قسمت دوم* :ارزش حمایت از کالای ایرانی: * ایرانی یا خارجی؟کدامیک بهتراست؟
/ کالای ایرانی یا خارجی؟کدامیک بهتر است و چرا؟؟؟به راستی چرا بسیاری از ما ایرانیان بیش از آنکه به مصرف تولیدات داخلی و بومی خود بپردازیم در جهت ترویج مدام کالاهای خارجی پیش رفته و برای مصرف هر چیزی به دنبال مارک خارجی آن میرویم؟
سالهاست کشور ما با معضلی به نام ترویج مصرف کالاهای خارجی روبرو بوده است روندی که پس از گذشت دهه ها تبدیل به فرهنگی گشته است که همواره کالای خارجی را بر کالای تولید وطن ترجیح داده است و این کالای ایرانی یا تولید داخل بوده است که همچنان از عدم توجه و نگاه منفی به آن رنج برده است.
با توجه به چرخه تولید،هر کالای خارجی که می خریم به معنای آن است که اشتغال خارجی افزایش یافته و در عوض شرایطی را برای تعطیل شدن صنایع داخلی و بیکاری بیشتر جوانان و نیروی کار فراهم کرده ایم.این در حالی است که اگر صنایع داخلی توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را نداشته باشند واردات، فشار چندین برابری را بر تولید کننده داخلی وارد می سازد، کم اقبالی مردم نسبت به تولیدات داخلی ریشه ای فرهنگی دارد و این موضوع چرخش چرخ های کار و صنعت را با چالش جدی مواجه ساخته و به وابستگی، عقب ماندگی و در نهایت رکورد اقتصادی – اجتماعی منجر خواهد شد. از دهه های گذشته همواره کار شناسان بر این نکته تاکید کرده اند که دو عنصر مهم قیمت و کیفیت سبب می شود تا برای کالایی تقاضا وجود داشته باشد در بسیاری از کالاها نمونه خارجی بوده است که کیفیتی بالاترداشته است و عملا باعث استحکام فرهنگ خرید کالاهای خارجی شده است، اما آیا شده که از خودمان بپرسیم آیا کالاهای ایرانی واقعا قدرت رقابت با کالاهای خارجی را دارا نیستند یا اینکه فرهنگ و رفتارهای غلط ما در کنار سیاست های اشتباه باعث شده کالای ایرانی در کشور مهجور باشد؟؟؟!!! گاه زمانی شده است همان کالای ایرانی با نام و مارک کشورهای دیگر در کشور عرضه گردیده و فروش پیدا کرده است؛ پس مشکل کجاست؟؟ فرهنگ و رفتارهای غلط ما؟سیاست های اشتباه؟ یا بهانه بی کیفیت بودن کالای ایرانی!!!!
البته باید توجه داشت که عدم استقبال و استفاده نکردن از کالای خارجی فقط شامل مصرف کننده نمی شود،بلکه تولید کننده نیز وظایفی را بر عهده دارد و باید به نیازهای مصرف کننده ، کیفیت و قیمت مناسب توجه داشته باشد، تولید کننده عمده فعالیت ها و برنامه ریزی های خود را فقط برای سود دهی در بازه زمانی کوتاه مدت انجام ندهد و به سلیقه و خواسته های مصرف کننده بیشتر اهمیت بدهد؛ همانگونه که در سایر کشورها،مصرف کننده داخلی را در اولویت قرار می دهند و محصولات جدید خود را به صورت رایگان و یا با تخفیف زیاد در اختیار مشتری قرار می دهند،تا بازار را نسبت به واردات کالاهای خارجی واکسینه کنند
آنچه مشخص است چالش بزرگ پیش روی محصولات صنعتی داخلی در حال حاضر، انبوه کالاهای مصرفی بادوام و کم دوامی است که به شکل قانونی و یا غیرقانونی وارد کشور می شود، اما مسلم است که برای برخورد بااین چالش نمی توان تنها به برخوردهای قانونی اکتفا کرد و باید با توجه به شیو های گوناگون فر هنگی از مردم خواست تا مصرف کالای ایرانی را افتخار ملی بدانند علاوه بر این باید به یاد داشت تا وقتی که بازار و خانه های ما از کالاهای خارجی پر باشد، نه صنعت ما پیشرفت خواهد کرد و نه توسعه شکل خواهد گرفت و نه لشکرگسترده بیکاران کمتر خواهد شد و راه ایجاد اشتغال و کاستن از تعداد بیکاران فراهم آوردن زمینه توسعه تولید در کنار افزایش کیفیت کالاهاو تشویق خرید کالای ایرانی در کوتاه مدت و میان مدت در داخل کشور است در این راستا دولت باید به گونه ای عمل کند که قدرت و میل به خرید مردم برای خرید کالای داخلی تقویت شود امری که پیامدهای مثبت و مهمی نظیر بالارفتن رشد اقتصادی و صنعتی در کنار قدرت مند شدن صنعت و توان برای صادرات بیشتر به همراه دارد.
اگر خرید کالاهای ایرانی در جامعه ترویج پیدا کند و به فرهنگ عمومی تبدیل شود باعث افزایش انگیزه در تولید کننده و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برای افراد بیکار جامعه می گردد، علاوه بر آن انگیزه تولید کننده را جهت افزایش کیفیت و پیشرفت کارش بالا می برد. پس به جای رفتن به سمت کالاهای خارجی شاید بهتر باشد که به سمت کالاها و برندهای باکیفیت ایرانی برویم تا باعث پیشرفت و تقویت هموطن های خود و کارهای داخلی شویم، نه ایجاد اشتغال و درآمد و پیشرفت کشورهای خارجی
هموطن تلقین اثر دارد با تلقین و سوق دادن دیگران به سمت خرید کالاهای داخلی که بعضی از آن ها حتی با کالاهای خارجی رقابت میکنند، به کشور و هموطنمان کمک کنیم
#ایرانی_ایرانی_بخر
/قسمت سوم*:معرفی_کالاهای_باکیفیت*_ایرانی (برندهای باکیفیت)/
در حمایت ازکالای ایرانی، به هیچ وجه خرید یا حمایت از کالای بی کیفیت پیشنهاد نمی شود، بلکه منظور، حمایت از کالای با کیفیت داخلی و یا کالای داخلی در حال افزایش کیفیت است. در این مطلب برخی از بهترین و با کیفیت ترین کالا های ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد:
لوازم خانگی برقی گازی:
لباس شویی: آبسال، پارس، پا کشوما، فریدولین
گاز صفحه ای: اخوان، استیل البرز، آلتون، بیمکث، داتیس، درسا، رزگاز، سینجر، کن، مس، روبینا
اجاق گاز مبله: آلتون، پادیسان، پیلوت، تا کنو گاز، رزگاز، سینجر، پاتریس، لوفرا (عادل گاز)، اسنوا، روبینا
یخچال فریزر: الکترواستیل، اسنوا، امرسان، پارس، هیمالیا، دونار، یخساران
تلویزیون: اسنوا، ایکس ویژن / دستگاه دیجیتال: ایکس ویژن
پنکه: پارس خزر، ارشیا، مه پویا، نانیوا، جهان آوا
ماشین ظرفشویی: اسنوا / بخارشوی: نانیوا، پارس خزر
جاروبرقی: اسنوا، نانیوا، پارس خزر
جاروشارژی: پارس خزر / جاروعصایی: پارس خزر
اتوبخار: اسنوا، پارس خزر، نانیوا
سرخ کن: پارس خزر، نانیوا / ساندویچ ساز: پارس خزر
توستر: پارس خزر، نانیوا / مایکروویو: اسنوا
آبمیوه گیری: اسنوا، نانیوا، پارس خزر، جهان آوا
همزن: پارس خزر / خردکن: پارس خزر
مخلوط کن: نانیوا، جهان آوا / چای ساز: نانیوا، پارس خزر
چرخ گوشت: نانیوا، پارس خزر، جهان آوا
غذاساز برقی: نانیوا، پارس خزر
کباب پز: پارس خزر / تخم مر غ پز: پارس خزر
آسیاب: پارس خزر، جهان آوا
سبزی خردکن: پارس خزر / ترازو دیجیتال: پارس خزر، نوین،
چرخ خیاطی:کاچیران / سشوار مسافرتی: پارس خزر
آرام پز: مه پویا / زودپز: حاتم گاز، نانیوا، پارس استیل
پلوپز: پارس خزر، مه پویا، نانیوا / بخارپز: پارس خزر
سرویس لوازم آشپزخانه: آدران شفق، اورانوس، بازن، بهازکالا، زیباسازان، لیمون، پایون، گل رز
سینی پذیرایی: ایران کوئین، پاسارگاد، سانجیکو، میالد، نگار
بلور: نوری تازه، بلور اصفهان، شوگا، کاوه
کریستال: جیسیسی(jcc)، رف، فونیکس ایران
اوپال: آیروپال، پارس اوپال، زرین اوپال، آرکوفام
چینی: توس، تقدیس، زرین، مقصود / چینی تزئینی : ویولت
قابلمه استیل: پارس استیل، غفاری
ظروف تفلون: (PMT) پویان مهر، تابان، کویر، تکنو، خورشید، زرساب، عروس
چدن: تکنو / گرانیت: تکنو / سرامیک: تکنو
ظروف هاردآنادایز: کارال، پاتیالن
قاشق چنگال: صنایع استیل ایران، پاشا، ناب استیل
غذاساز دستی: نوین
سرویس دستگیره، دم کن و …: الیکو، رزین تاژ، استاتیرا
تصفیه آب خانگی: آرین سیستم (system aryan)، فریدولین
فلاسک: احمد(شرکت کالای خانه)، یزدگل، غفاری
کتری استیل: مرادی، تابناک قیطاسی(GH.T)
کتری لعابی: لعاب اصفهان
سرویس پاسماوری: چیده
ملزومات سرویس بهداشتی: نگار، پا کسیس، مهسان، زمرد
مایع لباسشویی: سپید، پریمکس، آیری، آمو، اکتیو، تاژ، سافتلن
پودر لباسشویی: سپید، پوش، ارکید، پریمکس، برف، کف، داروگر، آیری، تارا، سافتلن، تاژ، اکتیو
قرص ماشین لباس شویی: پوش
خمیردندان: مریدنت،سیلورگیت، بس، کرند، لطیفه، فارمد
مواد شوینده: گلرنگ، لطیفه، سیلورگیت، اوه، هوم، پالس،اکتیو، فیروز
نخ دندان:پاتریکس / ژیلت: پاتریکس
مسوا ک:پاتریکس، بلنداکس، پنبه ریز
لوازم آرایشی:این لی، موتاک،کنویس،ادامه لوازم آرایشی: مدلین، ثمین، سریتا، آردن، دکتر ژیلا، سینره، مرطوب کننده آلوئه ورای عطرآگین
پوشاک:
راحتی مردانه: پاتن جامه، جامه بافت، دنیس تریکو، نیکوتنپوش، تعطیات (هالیدی)، جامه پوش آرا، رویین تن پوش، تن درست، سله بن، پیکسل، نیو وان
مجلسی مردانه: گراد، ماکسیم، آریا، ایکات، دامات، ال سی من، زاگرس پوش، موکارلو، جامینه
کفش مردانه: ویوا (ورزشی)، آداک، هنر
راحتی زنانه: جامه بافت، مدیسکو، دنیس تریکو، نیکوتنپوش، تعطیات(هالیدی)، پرشه، پوپو، جامه پوش آرا، سارک، مدیس، پارادایس، رویین تن پوش، تن درست، ناربن، سله بن، میم، فرشید) الگانت (جوراب ضخیم زنانه)
روسری: حریر پردیس شهریار( hps)، لورنزو، اچ بی اس، موژان لیو، ریتا کارمال
مجلسی زنانه: جامک، اریکا، آپامه، ویچی( VICHY )تولیکا، طیطه، لوماری، دوشز ( شلوار زنانه)، نوین فرم، ونیسا، تولین، (ریمارتی)شلوار زنانه
کفش زنانه: ویوا (ورزشی)، کودو، آداک، پاتینا
بچه گانه: جامه بافت، ماتیک، نس، دنیس تریکو، نیکوتنپوش، تعطیات (هالیدی)، ناربن، سیب سبز، نیکا، مهتا و مهشاد، ملنی، پرنیان، سندس، سون پون، سها، میگ میگ، مهدیس، پوپت، کارن، چیلی، آی نوربیبی، فرشید (جوراب شلواری )، نیو وان، مائده
کفش بچه گانه: ویوا (ورزشی)، نس
نوزادی: آرین، سیب سبز، تاپ الین ( Line Top) بی بی ناز، نیلی، نی نی تک، غنچه، روالن، سون پون، بی سی سی، آی نور بیبی، نی نی پک، مائده
منسوجات:
کالای خواب: خوشخواب، داتیس، مل رز، پرکا، رویا، رویال، لیلیان بافت یزد، گلفام(پتو)، نرمینه(پتو)، هلنا، میترانیک، شادیلون
تجهیزات تحصیل:
خودکار: کیان(ایرانی ترین خودکار)، پاپکو، پلیکان ایران
پا ک کن: تحریران، فکتیس، سی بی اس
جامدادی: آوای تحریر، سهند، قاصدک / جامدادی کتابی: صریر
دفتر: دوکا دفتر، پاپکو، قاصدک، فطرس، روشنا، آزاده، پرسام
کلاسور و…: سهند، آوای تحریر، پاپکو
خط کش، گونیا و …: تحریران، دانشمند، صریر
مداد رنگی: پارس مداد، دایناسور، روزنامه ای مداد سبز، لاک پشت
مغز اتود: تحریران/ جوهر ماژیک: اعتدال
/قسمت چهارم*:مبنای فقهی حمایت از کالای ایرانی/
یکی از آیاتی که بر حمایت از کالای ایرانی و تقویت مسلمانان دلالت و تاکید میکند آیه ۶۰ سوره انفال می باشد: “و اَعِدُّوا لهم ما استَطَعتُم مِن قُوَّه“
این آیه اشاره بسیار مهمی به وجوب آمادگی همه جانبه ی جامعه ی مسلمانان با قدرت در همه ی حوزه های اقتدار درونی،دارد. قوه فقط تفنگ و سلاح و مانند این ها نیست ، قوه اعم از قوه مادی و معنوی، اقتصادی و نظامی علمی و اخلاقی و … است ؛ یعنی جامعه اسلامی باید تمامی زیرساخت های قدرت نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم سازد تا از درون به قدرت برتر نائل شود و با اقتدار و عزت درتمامی عرصه ها وارد شود تا دشمنان انسانیت و دیانت حتی جرأت تعدّی و تعرّض به جامعه اسلامی در ذهنشان هم خطور نکند.
لازمه ی ایجاد این اقتدار، در زمینه اقتصادی، تکیه بر تولیدات داخلی و کالای ایرانی است که با تلاش مضاعف تولید کنندگان داخلی در ارائه ی کالاهای با کیفیّت و حمایت مصرف کنندگان در خرید آن کالاها، زمینه ی استقلال و اقتدار اقتصاد ملی فراهم شده و ایران اسلامی می تواند با قوت بخشیدن به اقتصاد ملی از برترین قدرت های اقتصادی جهان شود و بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه را ازبین برده، زمینه ی نابودی آسیب های اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی جهان را از بین ببَرد.
و طبق آیه ی شریفه ی ۸ منافقون “ ۚ وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنينَ" عزت مخصوص خدا و رسولش و مؤمنان است؛”ملت با غیرت ایران با حمایت از کالای ایرانی باید موجبات عزت ملی ایران اسلامی و اقتدار جهانی آن را فراهم کند
/قسمت پنجم*:فواید استفاده از کالای ایرانی*/
وقتی از کالای ایرانی استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد
حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که نتیجه ی حمایت از کالای ایرانی چیست و چرا اینقدر در مورد آن تاکید می شود.با وجود اینکه بعضی از کالا های ایرانی کیفیت لازم را ندارند و برای مدت کوتاهی کارآمد هستن و خریدن آنها افراد را وادار به خرید مجدد اینگونه کالا ها بعد از مدت کوتاهی میکند!!!! برای پاسخ به این سوال فقط کافیست نتایج این اتفاق را بررسی کنیم.
پس از اینکه تولید داخلی در کشور رونق گیرد و مردم استفاده از آن را اولویت قرار دهند این استفاده باعث میشود :
۱. کارگاه ها و کارخانه های داخلی رونق گیرند و برای افزایش تولید خود کارگرها و کارمندهای دیگری استخدام کنند که باعث کاهش بیکاری و افزایش اشتغال شده و به از بین بردن بیکاری کمک میکند.
۲. پس از رونق یک کسب و کار ، آن کار پیشرفت کرده و به دنبال افزایش کیفیت رفته و در نتیجه در سری های بعدی استفاده از جنس خوب و مرغوب را اولویت قرار داده و از سوی دیگر خرید تولید داخلی اتکا به خارج از کشور را کاهش میدهد؛ در این صورت تحریم و سایر موارد اثری بر زندگی مردم نداشته و سبب بی تاثیری تحریم ها و رشد قدرت اقتصادی مردم می شود.از طرفی واردات کم شده و در نتیجه خروج ارز از کشور کاهش می یابد
۳. با ارتقای صنایع و افزایش کیفیت در آنها می توان در بازار های جهانی نیز حاضر شد و در این صورت علاوه بر اینکه واردات کم می شود و خروج ارز کاهش می یابد، میتوان روی صادرات ، ارز آوری برای کشور نیزحساب باز کرد.
۴. از دیگر فواید حمایت از تولیدات داخلی ماندگاری ظرفیت شغلی فعلی کشور است که در صورت عدم استفاده از تولیدات داخلی ممکن است کاهش یابد است.
۵. به مرور با استفاده از محصولات داخلی میتوانیم شاهد کاهش قیمت این محصولات نیز باشیم چون با افزایش میزان تولید و تولید انبوه ، قیمت تمام شده برای کارخانه ها نیز کاهش می یابد و این سبب کاهش قیمت محصولات داخلی نیز میگردد همانطور که در حال حاضر در چین چون مصرف کننده ها زیاد هستند و تولیدات بصورت انبوه می باشد، قیمت کالاها پایین می باشد، به همین دلیل است که می بینیم قیمت کالا های چینی حتی در بازار های ایران نیز ارزان تر می باشد.
۶.همینطور با افزایش استفاده از کالای ایرانی ، شرکت های دیگری نیز به وجود می آید و در زمینه های مختلف اقدام به تولید میکنند که این سبب رقابت و در نتیجه افزایش کیفیت محصولات نیز می گردد.
۷. واسطه گری و کار های دلالانه از رونق افتاده و مردم تمایل به سرمایه گذاری پیدا میکنند.در حال حاضر یکی از معضلات کشورمان ، رونق کارهای دلالانه است مثل بنگاه داری ، خرید و فروش ارز و طلا و …. که بازدهی مناسب در این گونه شغل ها سبب افزایش قیمت کاذب در مسکن ، ارز و … می شود؛ با رونق کارهای تولیدی مردم پول های خود را به جای سرمایه گذاری در این زمینه ها به سرمایه گذاری در زمینه ی تولید برده و در آنجا سرمایه گذاری می کنند.
۸. یکی از مهمترین فواید کاهش وابستگی و در نهایت عدم وابستگی اقتصاد مبتنی بر نفت می باشد چون در نهایت این سوخت فسیلی به پایان میرسد و پایان نفت با وضعیت موجود، یعنی پایان اقتصاد ایران، اما با بوجود آمدن تولیدات دیگر ، این ایران است که با صادرات محصولاتش در سطح جهان، بازار هایی را در دست می گیرد.
۹.مزایایی هم برای خریداران تولیدات ایرانی پس از رونق اقتصاد داخلی بوجود می آید همانطور که الان وقتی یک گوشی تلفن همراه میخرید باید با هزاران شرط و با پرداخت هزینه ی بسیار روی هزینه ی اصلی گارانتی و ضمانت و خدمات پس از فروش ناقصی از واردکننده آن کالا دریافت کنید.در حالی که در سایر کشور ها بدون هزینه اضافی میتوانند از نمایندگی آن کارخانه خدمات پس از فروش و گارانتی کامل دریافت کنند. درصورت رونق محصولات داخلی ، خدمات پس از فروش آن محصولات نیز ارتقا می یابد و در نتیجه میتوانیم علاوه بر خرید و توسعه اقتصادی کشور،خدمات پس از فروش کامل نیز از شرکت تولید کننده دریافت کنیم. همچنین کالا با توجه به نیاز منطقه ای و بومی مردم تولید می شود ، نه اینکه ما مجبور باشیم خودمان را با محصولات مورد نظر وفق دهیم
۱۰. رانت خواری ها و ویژه خوری ها کاهش می یابد و دیگر افراد گردن کلفت یا بقول معروف ژن خوب با استفاده از رانت هایشان سودهای کلان دریافت نمی کنند.
#ایرانی_ایرانی_بخر
داستانک
این داستان واقعی است /برداشت آزاد
تاثیر رسانه بر خرید کالای ایرانی
در خیابان بودیم که ناگهان چشممان به فروشگاه افتاد تصمیم گرفتیم که سری هم به فروشگاه بزنیم و به اجناسش نگاهی بیندازیم ، از این قفسه به آن قفسه ، از این ردیف به آن ردیف… ناگهان صدایی به گوشم خورد، بابا بهت گفتم ایرانی بخر… سرم را که برگرداندم دیدم پسرکی با پدرش مشغول خرید و انتخاب هستند و اینجا بود که اولین چیزی به ذهنم رسید تبلیغات خرید کالای ایرانی شبکه کودک بودشما بودید چه به ذهنتان میرسید؟؟ منتظر برداشت های ازاد و جالب شما هستیم