آیا امام مهدی عج نمی جنگد؟ و حکومت مانند عروسی که به داماد تحویل داده می شود به ایشان تحویل می شود؟؟
??? السلام علی مهدی الامم و جامع الکلم ???
? سلسله جهالت ها و رسوایی های احمد اسماعیل ناصبی و ماقین زمان ?
‼️‼️‼️‼️‼️ آیا امام مهدی ع نمیجنگد ؟؟؟!!!!!!!!!!‼️‼️‼️‼️‼️
⚠️ بررسی و نقد یکی از معتقدات اصلی احمد اسماعیل ناصبی و خوارج عصر و مارقین دهر و اتهامات این نواصب به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف …
❌ از جمله عقاید اصلی جماعت مارق آن است که امام مهدی ع نمیجنگد . بلکه ایشان خوش و خرم مینشیند و کس دیگری میجنگد و حکومت را به او میدهد . ( چناچه خوب به مقاله عنایت بفرمایید درخواهید یافت که چرا میگوییم اصل هدف این فرقه انکار امام عصر عج است … )
✅ اما منابع احمد اسماعیل ناصبی و سایت عربی مهدیون برای اثبات عقیده ی اصلی مذکور دارای چندین اشکال واضح و عمده است .
⬅️ ۱- مستندات مارقین برای این ادعا عامی است و حال انکه شیعه توسط اهلبیت ع منع از اخذ روایت از عامه شده است . و استدلال مارقین به روایات عامه ی نواصب برای اثبات اعتقاداتشان نشان از ناصبی بودن انان است .
⬅️ ۲- این اقوال حدیث معصوم نبوده و بلکه از قول افراد غیر معصوم است . به نقل از بعض از اصحاب النبی یا به نقل از قتاده
⬅️ ۳- مخالفت صریح این روایات با نصوص صریحه ی وارده از معصومین علیهم السلام و روایات شیعی در رد صریح این عقیده ی نجنگیدن قائم . و تاکید ائمه علیهم السلام بر جنگیدن و خونریزی های ناشی از قتال و قیام قائم علیه السلام .
⬅️ ۴- موافقت عقیده ی احمد بصری و مارقین با عامه ( شیعه در روایات امر به مخالفت با عامه شده است امام احمد بصری شیعه نیست و ناصبی است و لذا به این اصل عمل نمیکند … )
⬅️ ۵- مخالفت عقیده ی احمد بصری و مارقین با متواترات احادیث و معتقدات شیعه در من یملأ الأرض قسطا و عدلا بودن قائم و شدائد قیام امام مهدی علیه السلام …
—————————————
✅ بررسی مستندات مارقین :
۱— حدیث جعلی مارقین در سایت عربی انصار : ( وورد عنهم ع : ان الامامة تزف الى الامام المهدي (ع) كما تزف العروس الى زوجها .
البحار ج52 ص 269 عصر الظهور للشيخ الكوراني ص208
ترجمه : خلافت همانگونه که عروس را به داماد تحویل می دهند، به دست امام (ع) می رسد.
? احمد ناصبی و سایت عربی مهدیون کذبهای زیادی گفته اند:
⚠️ اول انکه به نقل از بحار ذکر کرده اند و ادرس جعلی داده اند . و حال انکه مطلقا چنین روایتی یا حتی شبیه این روایت یا شبیه به معنای این روایت مطلبی در بحار وجود ندارد .
⚠️ دوم انکه این قول را منتصب به معصوم کرده اند و حال انکه این دروغ بستن بر امام ع و کفر است .
⚠️ سوم انکه شبیه این روایت در کتاب ( التشريف بالمنن في التعريف بالفتن، ص: 275 ) که به نقل از معصوم نیست . بلکه اولا به نقل از کتاب الفتن للسلیسی متوفای سیصدو هفت قمری است که بجهت احتجاج بر عامه بر وجود مهدی ع نقل شده .
ثانیا باز هم حدیث اهلبیت ع نیست بلکه قول مجاهد سنی است که به نقل از یکی از اصحاب پیامبر بیان میکند .
فيما ذکره السليلي في کتاب الفتن من دلائل خروجه عليه السلام، قال حدثنا ابن شعيب البلخي قال حدثنا عبد الرحمن بن صالح قال اخبرنا عبدالله بن نمر عن موسي الجهني قال حدثني عمر بن قيس الماصري قال حدثني مجاهد عن رجل من اصحاب النبي صلي الله عليه و آله و سلم قال: لا يخرج المهدي حتي تقتل النفس الزکية فاذا قتلت النفس الزکية غضب عليهم اهل السماء و اهل الارض فاتي الناس المهدي وزفوها اليه کما تزف العروس الي زوجها ليلة عرسها فيملا الارض قسطا و عدلا و تمطر السماء مطرا تخرج الارض نباتها وتنعم امتي في ولايته نعمة لم تنعم بمثلها قط.
یکی از اصحاب نبی و نه خود نبی ص میگوید !!!
البته احتمالا سلیسی هم عینا از المصنف ابن ابی شیبه نقل کرده است که باز سنی و ناصبی است و عینا از مجاهد از یکی از اصحاب النبی نقل کرده …✅ بنا بر این ثابت شد که مطلقا چنین مطلبی از پیامبر ص یا ائمه وارد نشده است و ثانیا در روایات شیعی نیز مطلقا چنین مطلبی یا به این معنا وجود ندارد
❌ ۲- استناد به قول : فأما القائم فتأتيه الخلافة ولم يهراق فيها محجمة من دم
مارقین و انصار احمد الکذاب قول زیر را بیان می کنند و می گویند طبق این روایت سخن از قائم به اندازه ی خون حجامتی خون ریزی نمیکند و خلافت به اسایش به او میرسد ..
استناد دجالین روایت زیر منسوب به رسول الله است :
عن الأعمش عن أبي الوداك عن أبي سعيد الخدري قال سمعت رسول الله (صلى الله عليه وسلم) يقول منا القائم ومنا المنصور ومنا السفاح ومنا المهدي فأما القائم فتأتيه الخلافة ولم يهراق فيها محجمة من دم واما المنصور فلا ترد له راية واما السفاح فهو يسفح المال والدم واما المهدي يملأها عدلا كما ملئت ظلما قال محمد بن جابر احسب المنصور أبا جعفر والسفاح المهدي
منبع : تاریخ مدینه ی دمشق جلد 32 ص 302
از اعمش از ابی الوداک از ابا سعید خدری از رسولالله :
قائم از ما است، و منصور از ما است، و سفاح از ما است، و مهدی از ما است. اما قائم، در حالی به خلافت میرسد که به اندازهی کاسهای خون نریخته است. اما منصور، پرچمی به وی نمیرسد، اما سفاح، مال را نابود میکند و خون میریزد، اما مهدی زمین را از عدل پر میکند، همان سان که از ظلم پر شده بود.
⬅️ اولا حدیث عامی و از نواصب است و در منابع عامه (تاریخ دمشق ابن عساکر ) امده است و حجت نیست . پس احمد بصری هم ناصبی است .
⬅️ ثانیا این روایت مضطرب است و با الفاظ مختلف نقل شده است . در حالی که روایت زیر هم در همان منبع و منسوب به رسول الله است و مشابه روایت قبلی است اما فقط مهدی دارد ؛قائم ندارد .
وأخبرنا أبو الحسن علي بن احمد بن محمد بن داود الرزاز قال أنبأنا احمد بن ة سلمان النجاد قال أنبأنا أبو قلابة الرقاشي قراءة عليه نا أبو ربيعة نا أبو عوانة عن الأعمش عن الضحاك عن ابن عباس قال قال رسول الله (صلى الله عليه وسلم) منا السفاح ومنا المنصور ومنا المهدي
منبع : تاریخ مدینه ی دمشق ج 32 ص 280
از اعمش از ضحاک از ابن عباس از رسول الله :سفاح از ماست و منصور از ماست و مهدی از ماست .
✅ بنابراین باز در همان کتاب مورد استناد دجالین در صفحه ی دیگری فقط سخن از مهدی است و قائم وجود ندارد .
⬅️ ۳- استناد به قول : يجاء إلى المهدي وهو في بيته … فإذا خوف بالقتل قام عليهم فلا يهرق في سببه محجمة دم
بازهم دروغ بستن به ائمه ع که نوشتند ( وورد عنهم ع ) و نسبت به معصومین ع داده اند و حال انکه این قول حدیث معصوم نیست بلکه قول خود قتاده است که از بزرگان جماعت عمری و نواصب میباشد . و ثانیا در کتب عامه و نواصب نقل شده است نه کتب شیعه > البته بله . الا و لابد احمد هم ناصبی است !!! لذا در قبول اقوال سست نواصب حرجی بر او نیست !!!‼️
وفي الداني/95 والسنن/1042، عن قتادة قال: يجاء إلى المهدي وهو في بيته والناس في فتنة تهراق فيها الدماء فيقال له: قم علينا فيأبى، حتى يخوف القتل، فإذا خوف بالقتل قام عليهم فلا يهرق في سببه محجمة دم.
———————
?و من یضلل الله فلا هادی له … و ترکهم فی طغیانهم یعمهون …?
✅✅✅ نکته بعد مخالفت صریح این عقیده ی مارقین با نصوص روایات است که این عقیده را به عامه منتسب کرده و اهلبیت علیهم السلام صریحا آن را انکار و رد فرموده اند …
◀️ نکته دقیق انکه این عقیده ی باطل پیش از هزار سال قبل هم مطرح بوده است و از جعلیات نواصب بوده است. و دقیقا طبق روایات کسانی این شبهه در ذهنشان بوده است و این اعتقادات (و دقیقا همین اعتقادات احمد بصری و انصار ناصبی او )را دقیقا از عمریه و عامه ی نواصب شنیده بودند از امام معصوم ع سوال مینمودند و حتی این عقیده را به مرجئه نیز نسبت داده اند (مرجئه ای که درکلام ائمه صراحتا لعن و تکفیر شده اند) که ما شنیده ایم که قائم بدون خونریزی و بدون اینکه قطره ای خون ریخته شود خلافت به او سپرده میشود ؛امام معصوم ع صراحتا می فرماید به خدا چنین نیست و شدت جنگ و خونریزی و مقاتله ی قائم را بیان مفرمایند …
روایات بسیار و متواتری در این معنا وجود دارد که حتی مرحوم نعمانی و مجلسی ابواب مخصوصی را به این احادیث اختصاص داده اند . و ما بجهت اختصار تنها چند حدیث را از کتاب شریف الغیبه نعمانی بیان مینماییم :?✅ الغيبة للنعماني، النص، ص: 283
۱— أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدِ بْنِ عُقْدَةَ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ التَّيْمُلِيُّ مِنْ كِتَابِهِ فِي صَفَرٍ سَنَةَ أَرْبَعٍ وَ سَبْعِينَ وَ مِائَتَيْنِ قَالَ حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ عَامِرِ بْنِ رَبَاحٍ الثَّقَفِيُّ عَنْ مُوسَى بْنِ بَكْرٍ عَنْ بَشِيرٍ النَّبَّالِ وَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِيجِيُّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِيِّ عَنْ أَيُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ بَشِيرِ بْنِ أَبِي أَرَاكَةَ النَّبَّالِ وَ لَفْظُ الْحَدِيثِ عَلَى رِوَايَةِ ابْنِ عُقْدَةَ قَالَ: لَمَّا قَدِمْتُ الْمَدِينَةَ انْتَهَيْتُ إِلَى مَنْزِلِ أَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ ع فَإِذَا أَنَا بِبَغْلَتِهِ مُسْرَجَةً بِالْبَابِ فَجَلَسْتُ حِيَالَ الدَّارِ فَخَرَجَ فَسَلَّمْتُ عَلَيْهِ فَنَزَلَ عَنِ الْبَغْلَةِ وَ أَقْبَلَ نَحْوِي فَقَالَ مِمَّنِ الرَّجُلُ فَقُلْتُ مِنْ أَهْلِ الْعِرَاقِ قَالَ مِنْ أَيِّهَا قُلْتُ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ فَقَالَ مَنْ صَحِبَكَ فِي هَذَا الطَّرِيقِ قُلْتُ قَوْمٌ مِنَ الْمُحْدِثَةِ فَقَالَ وَ مَا الْمُحْدِثَةُ قُلْتُ الْمُرْجِئَةُ فَقَالَ وَيْحَ هَذِهِ الْمُرْجِئَةِ إِلَى مَنْ يَلْجَئُونَ غَداً إِذَا قَامَ قَائِمُنَا قُلْتُ إِنَّهُمْ يَقُولُونَ لَوْ قَدْ كَانَ ذَلِكَ كُنَّا وَ أَنْتُمْ فِي الْعَدْلِ سَوَاءٌ فَقَالَ مَنْ تَابَ تَابَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ مَنْ أَسَرَّ نِفَاقاً فَلَا يُبْعِدُ اللَّهُ غَيْرَهُ وَ مَنْ أَظْهَرَ شَيْئاً أَهْرَقَ اللَّهُ دَمَهُ ثُمَّ قَالَ يَذْبَحُهُمْ وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ كَمَا يَذْبَحُ الْقَصَّابُ شَاتَهُ وَ أَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلَى حَلْقِهِ قُلْتُ إِنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّهُ إِذَا كَانَ ذَلِكَ اسْتَقَامَتْ لَهُ الْأُمُورُ فَلَا يُهَرِيقُ مِحْجَمَةَ دَمٍ فَقَالَ كَلَّا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ حَتَّى نَمْسَحَ وَ أَنْتُمُ الْعَرَقَ وَ الْعَلَقَ وَ أَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلَى جَبْهَتِهِ.
1- بشير بن أبى أراكه نبّال روايت كرده گويد: هنگامى كه به مدينه آمدم به منزل امام باقر عليه السّلام كه رسيدم با استر آن حضرت روبرو شدم كه زين شده بر در خانه آماده بود، پس جلوى خانه نشستم، آن حضرت از منزل بيرون آمد، من به او سلام كردم حضرت از استر پياده شده و به سوى من آمد و فرمود: از كجائى؟ گفتم: از مردم عراق هستم، فرمود: از كجاى آن؟ گفتم: از اهل كوفه هستم، فرمود: چه كسى در اين راه همدم و همراه تو بود؟ گفتم: گروهى از محدثه، فرمود:محدثه كدام است؟ عرض كردم: همان مرجئه، پس فرمود: واى بر اين مرجئه فردا بدان هنگام كه قائم ما قيام كند به چه كسى پناه خواهند برد؟ عرض كردم: ايشان قائلند: اگر چنان واقعهاى رخ دهد ما و شما در ميزان عدالت يكسان خواهيم بود، فرمود: هر كس توبه كند خداوند بر او توبهپذير است، و هر كه در نهان نفاق ورزد خداوند جز او را از رحمت خود دور نسازد (فقط اوست كه از رحمت خدا به دور افتاده)، و هر كس اندك مخالفتى ابراز كند خداوند خونش را خواهد ريخت، سپس فرمود: آنان را سر خواهد بريد- سوگند به آنكه جانم به دست اوست- بدانسان كه قصّاب گوسفندش را سر مىبرد- و در اين حال با دستش به گلوى خويش اشاره فرمود- عرض كردم: [آنان] مىگويند:
چون آن امر (قیام قائم ) روى دهد همه كارها براى او درست و برقرار مىشود و به اندازه يك حجامت هم خون مردم نخواهد ريخت، حضرت فرمود: هرگز چنين نيست، سوگند به آنكه جانم به دست اوست كار به آنجا خواهد كشيد كه ما و شما عرق و خون بسته شده را (كه کنایه از دشواريهائى است كه موجب شدت جنگ و قتال و آمدن عرق و ايجاد زخمهاى خونين مىشود) پاك كنيم- و در اين هنگام با دست خود به پيشانيش اشاره فرمود-».?✅ ۲- وَ أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْأَزْدِيُّ مِنْ كِتَابِهِ فِي شَوَّالٍ سَنَةَ إِحْدَى وَ سَبْعِينَ وَ مِائَتَيْنِ قَالَ أَخْبَرَنِي عُثْمَانُ بْنُ سَعِيدٍ الطَّوِيلُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ مُوسَى بْنِ بَكْرٍ الْوَاسِطِيِّ عَنْ بَشِيرٍ النَّبَّالِ قَالَ: قَدِمْتُ الْمَدِينَةَ وَ ذَكَرَ مِثْلَ الْحَدِيثِ الْمُتَقَدِّمِ إِلَّا أَنَّهُ قَالَ لَمَّا قَدِمْتُ الْمَدِينَةَ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع إِنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّ الْمَهْدِيَّ لَوْ قَامَ لَاسْتَقَامَتْ لَهُ الْأُمُورُ عَفْواً وَ لَا يُهَرِيقُ مِحْجَمَةَ دَمٍ فَقَالَ كَلَّا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَوِ اسْتَقَامَتْ لِأَحَدٍ عَفْواً لَاسْتَقَامَتْ لِرَسُولِ اللَّهِ ص حِينَ أُدْمِيَتْ رَبَاعِيَتُهُ وَ شُجَّ فِي وَجْهِهِ كَلَّا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ حَتَّى نَمْسَحَ نَحْنُ وَ أَنْتُمُ الْعَرَقَ وَ الْعَلَقَ ثُمَّ مَسَحَ جَبْهَتَهُ.
- موسى بن بكر واسطى نيز از بشير نبّال روايت كرده كه گفت: آنگاه كه به مدينه رسيدم- و همانند حديث گذشته را ذكر كرده است- جز اينكه گويد: هنگامى كه به مدينه رسيدم به امام باقر عليه السّلام عرض كردم: آنان مىگويند كه مهدى اگر قيام كند كارها به خودى خود براى او برقرار مىشود و به اندازه حجامتى خون نمىريزد، پس فرمود:هرگز چنين نيست، سوگند به آنكه جانم به دست اوست اگر كارها به خودى خود براى كسى برقرار و رو به راه مىشد مسلّما براى رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله آنگاه كه دندانهاى پيشين آن حضرت شكست و صورتش را زخم رسيد درست مىشد، نه هرگز، سوگند به آنكه جان من به دست اوست (چنين نخواهد شد) تا آنكه ما و شما عرق و خون بسته شده را پاك كنيم، سپس آن حضرت پيشانى خود را- به عنوان نمودار آن حالت- پاك كرد (کنایه از سختی و شدت خونریزی و جنگ) ».
?✅ ۳- أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِيجِيُّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِيِّ الْعَبَّاسِيِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُعَاوِيَةَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عِيسَى بْنِ سُلَيْمَانَ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع وَ قَدْ ذَكَرَ الْقَائِمَ ع فَقُلْتُ إِنِّي لَأَرْجُو أَنْ يَكُونَ أَمْرُهُ فِي سُهُولَةٍ فَقَالَ لَا يَكُونُ ذَلِكَ حَتَّى تَمْسَحُوا الْعَلَقَ وَ الْعَرَقَ.
- مفضّل بن عمر گويد: «در حضور امام صادق عليه السّلام از قائم عليه السّلام ياد شده عرض كردم: من اميدوارم كه كار او به آسانى صورت پذيرد، پس شنيدم از آن حضرت كه فرمود: آن امر واقع نخواهد شد تا آنكه (شدائد و جنگ ها به پايهاى برسد كه) خون بسته شده و عرق را (از خويشتن) بزدائيد».
?✅ ۴- أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ بِقُمَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ حَسَّانَ الرَّازِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الْكُوفِيُّ عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ خَلَّادٍ قَالَ: ذُكِرَ الْقَائِمُ عِنْدَ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع فَقَالَ أَنْتُمُ الْيَوْمَ أَرْخَى بَالًا مِنْكُمْ يَوْمَئِذٍ قَالُوا وَ كَيْفَ قَالَ لَوْ قَدْ خَرَجَ قَائِمُنَا ع لَمْ يَكُنْ إِلَّا الْعَلَقُ وَ الْعَرَقُ وَ النَّوْمُ عَلَى السُّرُوجِ وَ مَا لِبَاسُ الْقَائِمِ ع إِلَّا الْغَلِيظُ وَ مَا طَعَامُهُ إِلَّا الْجَشِبُ.
معمّر بن خلّاد گويد: «نزد امام ابى الحسن الرّضا عليه السّلام از قائم ياد شد پس فرمود : شما امروز آسودهتر از آن روز هستيد، عرض كردند: چگونه؟ فرمود: اگر قائم ما عليه السّلام خروج كند جز خون بسته شده و عرق و بر روى زينهاى اسبان خفتن چيزى در كار نخواهد بود و لباس قائم عليه السّلام جز جامه خشن و خوراك او جز غذاى ناگوار و نامطبوع نخواهد بود».
✅?✅?✅ نتیجه : عقیده ی احمد اسماعیل بصری و انصار او اولا : حتی یک روایت و حدیث شیعی هم بر طبق ان وجود ندارد . ثانیا : اقوال سنی هم اکثرا حدیث نیست بلکه قول افراد غیر معصوم است . ثالثا : روایت سنی هم که اورده دارای اضطراب و بی ارزش است حتی نزد عامه . رابعا : این عقیده ی نواصب و عامه و حتی مرجئه است و طبق اصل روایی ( خذ مخالفا للعامه ) باید با ان مخالفت کرد امام مارقین با ان موافقت نموده اند . خامسا : این مطلب مخالف عقاید ضروری شیعه و محکمات و متواترات روایات است . سادسا : این مارقین ناصبی برای این مسئله مهم اعتقادی ، احادیث صریح و نصوص روایی اهلبیت علیهم السلام در رد این عقیده را به دیوار کوبیده اند و در عوض به دنبال نشخوار کرده های قتاده و مجاهد ناصبی رفته اند .?
فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا …?
? و الحمد لله الذی جعل اعداء آل محمد من الحمقاء ?
?? سید . شیعه ✒️?
@antimortad
_____________
استاد سید محمدمهدی حجازی