مارقین چه کسانی اند؟ چرا احمد اسماعیل و پیروان او مارق اند؟؟؟
?????? السلام علی مهدی الأمم و جامع الکلم ??????
✅ شناخت مارقین زمان و پاسخ به شبهات انها در رد این حدیث
⬅️ چرا احمد اسماعیل بصری و انصار او را مارق اند ؟!!! ‼️
الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة، النص، ص: 170
بحار الانوار ، جلد 51 ، صفحه 220و 221
✅ … وَ أَمَّا غَيْبَةُ عِيسَى ع فَإِنَّ الْيَهُودَ وَ النَّصَارَى اتَّفَقَتْ عَلَى أَنَّهُ قُتِلَ فَكَذَّبَهُمُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِقَوْلِهِ وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ كَذَلِكَ غَيْبَةُ الْقَائِمِ فَإِنَّ الْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ يَقُولُ إِنَّهُ لَمْ يُولَدْ وَ قَائِلٍ يَفْتَرِي بِقَوْلِهِ إِنَّهُ وُلِدَ وَ مَاتَ وَ قَائِلٍ يَكْفُرُ بِقَوْلِهِ إِنَّ حَادِيَ عَشَرَنَا كَانَ عَقِيماً وَ قَائِلٍ يَمْرُقُ بِقَوْلِهِ إِنَّهُ يَتَعَدَّى إِلَى ثَالِثَ عَشَرَ فَصَاعِداً وَ قَائِلٍ يَعْصِي اللَّهَ بِدَعْوَاهُ أَنَّ رُوحَ الْقَائِمِ ع يَنْطِقُ فِي هَيْكَلِ غَيْرِه …
ترجمه:
✅ …و اما در غیبت عیسی عیله السلام ، به درستی که یهودیان و مسیحیان هم داستان شدند بر این که او کشته شده ، ولی خداوند عزوجل آنان را تکذیب نمود و فرمود او را نکشتند و به دار نیاویختند ولی مطلب بر آنان مشتبه شد . “
غیبت قائم علیه السلام نیز همین گونه است که سر انجام ، این امت آن را انکار می ورزند در اثر طولانی شدن آن .
و بعضی از هدایت نیافتگان قائل می شوند که قائم اصلا متولد نشده ،
و برخی دیگر به دروغ ادعا خواهند کرد که قائم متولد شد و از دنیا رفت
و گروهی کافر می شوند ، به خاطر این که می گویند یازدهمین نفر ما (امام عسکری ع ) بدون فرزند بوده (عقیم) .
»> ???? و کسانی دیگر سرکش و خارج از دین خواهند شد به خاطر این قول که قائم سرایت میکند و واقع شده است در سیزدهمین نفر یا بالاتر «<
و بعضی هم خداوند عزوجل را عصیان و نافرمانی می کنند به این که میگویند روح قائم علیه السلام در پیکر شخصی دیگر وارد شده و سخن می گوید…
⚠️ بررسی و پاسخ به اشکالات انصار در رد این حدیث :
۱-ادعای ضعف سند روایت از سوی انصار »>
پاسخ : اولا : طبق قاعده الزام . این روایت بنابر مبنای شما در عدم حجیت علم رجال بر شما حجت است .
ثانیا شما بنا را بر این بگذار که یک اخباری در حال اشکال کردن به شماست ….
ثالثا الزام خصم نباید دلیلی برای انکار روایت از سوی شما باشد .
رابعا بسیاری از روایات محفوف به قرائن قطعیه ای است که صحت ان را امضا مینماید و یکی از قرائن مجبره در یک روایت ، صدق آن و تحقق مضمون آن درخارج است .
۲- عتاب مارق به این افراد شدیدترین نوع از ذم توسط امام معصوم است . صفتی که متعلق به فاسد ترین گروه های نواصب یعنی خوارج لعنهم الله میباشد . و برای شناخت بهتر این مارقین باید مارقین زمان امیرالمومنین ع یعنی خوارج را بهتر شناخت . ان زمانکه میبینیم مارقین زمان امیرالمومنین ع علم (لا حکم الا لله ) را به کذب و تدلیس بلند کردند . و مارقین عصر امام مهدی عج علم (حاکمیة الله و البیعة لله ) را به کذب و تدلیس بلند کرده اند . و شبهاهتهای بسیار دقیقی که میان این دو قوم مارق میباشد که خود مقاله ای جدا میطلبد … و چقدر دقیق و اعجاب انگیز است کلمات اهلبیت علیهم السلام …
۳- حقیقتا تلاش انصار برای توجیه و تبدیل معنای این حدیث ما را به یاد تلاشهای نواصب و اعداء اهل بیت ع در تاویل حدیث غدیر میاندازد و حال انکه حدیث غدیر نص واضح و صریح در حقیقت امر ولایت است . اما خبث ذات و عناد و جهل مانع از فهم و قبول میگردد …
انصار در رد این حدیث گفته اند (همه این روایت از عدم وجود امام مهدی (ع) یا وفات ایشان سخن می گوید)
پاسخ : تحریف و جهالت انصار در این است و نکته ی مهم انست که در این بخش از روایت دقیقا صحبت از قائم است . و نه از شخیص امام مهدی علیه السلام .
امام ع میفرمایند (کذلک غیبة القائم) و درباره ی قائم و منحرفین درباره ی قائم در زمان غیبة ، سخن میفرمایند . فلذا با دقت در ترجمه ی روایت معنای صحیح حدیث کاملا اشکار و عیان میباشد .
فلذا این روایت بیان میکند که در عصر غیبت انحرافات متعددی حول عقیده ی به قائم روی میدهد . ۱- عده ای با قول به مرگ قائم و ۲- عده ای با قول به عدم تولد قائم و ۳- عده ای با قول به امام ۱۲ نبودن و فرزند امام عسکری نبودن قائم و ۴- عده ای هم با قول به آنکه یک نفر سیزدهمی یا بالاتر از سیزده قائم است ، از دین انحراف پیدا میکنند . اما هیچ گاه قائم سیزدهمین نخواهد شد بلکه همان دوازدهم است …
( حال عقیده ی این مارقین هر کدام از اینها باشد فرقی ندارد . چه نفر سیزدهم که قائم میدانند را امام سیزدهم نیز بدانند . چه قائم را فرزند مهدی بدانند . چه قائم را یمانی بدانند و چه هر عقیده ی دیگری . انچه مهم است انست که قائم از امام دوازدهم تعدی نمیکند و گوینده ی خلاف این قول مارق از دین است . )
پس ضمیر( انه یتعدی) به قائم متعلق است . اما انصار بدون هیچ دلیلی ان را به امام مهدی معنی میکنند …
انها این تو جیه جاهلانه را میکنند که : ( معنای حدیث انست که کسی امام مهدی را انکار یا قایل به مرگ او باشد و نفر سیزدهمی را جایگزین او کند . اما ما امام مهدی را قبول داریم اما امام سیزدهمی را هم قبول داریم …)
(حتی اگر فرضا حرف از امامت باشد نه قائم ) ما از انها میپرسیم . اگر کسی قایل به مرگ امام مهدی ع شود ایا امامت ایشان را هم انکار کرده ؟!! واضح است که نه . بلکه ممکن است قایل به امامت امام مهدی به عنوان امام ۱۲ باشد ولی بگوید ایشان وفات نموده اند و بعد از ایشان امام سیزدهمی امده است . پس در هر دو صورت قائل به امامت یا قائم بودن شخص سیزدهم مارق است .
در حالی که اساسا در روایت حرف از قائم است نه از شخص امام مهدی عج . و صریحا میفرماید : ( فکذلک غیبة قائم ). پس کلام در ادعای قائم بودن برای شخص سیزدهمی است . و اصلا در خصوص مارقین حرف از عقیده به مرگ یا حیات امام مهدی ع هم نیست .
کما اینکه در مورد گروه آخر هم حرف از مرگ نیست بلکه این گروه قائل به حلول روح قائم در هیکل غیر او میباشند . نظیر اقوال منصور حلاج ها …
پس مجموع کلام هم درباری انکار قایم است . هم درباره ی قول به مرگ قائم است . و هم درباره ی قول به قائمی دروغین .
۴- وجود لفظ ( فماعدا) به جای ( فصاعدا ) در بعض از کتب .
پاسخ : واقعا نمیدانیم انصار چه چیز را از این اشکال میخواهند ثابت کنند.
اولا واضح است که این تصحیف بوده و ناشی از شباهت زیاد این دو لفظ .
ثانیا : چه انکه این لفظ فصاعدا باشد یا فماعدا باشد باز فرقی در ماهیت معنا نمیکند .
ماعدا به معنای استثناء است . یعنی ( و ما عدا القائم ) یعنی مارقین قائل به میشوند به قائم بودن شخص سیزدهمی و یا هرکسی غیر از قائم حقیقی . (که همان امام ۱۲ است) .
۵- ادعای دیگر انصار در رد این حدیث :
شیخ طوسی در کتاب (غیبت ص 228) ذکر کرد که چنین فرقه ای در ابتدای غیبت، منقرض شد : (… على أنّ هذه الفرق كلها قد انقرضت بحمد الله ولم يبق قائل يقول بقولها، وذلك دليل على بطلان هذه الأقاويل). (… به حمد لله تمامی این فرقه ها منقرض شد و هرگز کسی از آنها باقی نماند که اعتقاد آنها را داشته باشد، و این دلیل راسخی بر بطلان این گفته ها می باشد).
پاسخ :
اولا این هم از سلسله خیانتها و تدلیسهای انصار است :
چرا که این کلام شیخ اصلا مربوط به این حدیث نیست و در این مقام نیست . بلکه ۵۶ صفحه بعد از ان حدیث این جملات شیخ امده . اما باز بیایید به دقت ببینیم که کلام کامل شیخ چیست و در چه مطلبی است :
(فأما من قال إن للخلف ولدا و إن الأئمة ثلاثة عشر. فقولهم يفسد بما دللنا عليه من أن الأئمة ع اثنا عشر فهذا القول يجب إطراحه على أن هذه الفرق كلها قد انقرضت بحمد الله و لم يبق قائل يقول بقولها و ذلك دليل على بطلان هذه الأقاويل )
ترجمه : و اما آن عده كه معتقدند امام زمان را پسرى است و امامان سيزده تن مىباشند عقيدهشان بهمان دليل كه ثابت نموديم ائمه دوازده تن مىباشند، مردود است. اين عقيده را بايد بدور انداخت. بخصوص كه اين آراء و عقائد الحمد للَّه همه منقرض گشتهاند و امروز كسى پيدا نميشود كه اين سخنان را بر زبان براند يا به يكى از آنها معتقد باشد، و همين انقراض آنها خود دليل بر بطلان عقائد آنان است .
حال ببینید که شیخ طوسی ره چگونه اتش به ریشه ی مارقین فکنده است و صریحا فرموده است با تمام این احادیث ثابت گشت که قایلین به فرزند داشتند امام عصر (یعنی فرزندی که امام هم باشد ) و سیزده تن بودن امامان ، عقیدشان مردود بوده و به دور انداختنی است . و منقرض شده است .این مطلب یعنی کسانی دیگر هم در گذشته بوده اند که ادعای امام سیزدهم بودن داشته اند و احمد اسماعیل اولین این مدعیان مارق نیست .
پس ببینید چطور این مارقین خود را رسوا نمودند . و البته پر واضح است که انقراض انان در عهد شیخ طوسی مانع از ان نیست که در اینده دومرتبه چنین مارقینی پیدا بشوند و قائل به این عقائد جاهلانه و کافرانه و پوسیده گردند . و اینها نیز منقرض خواهند گشت . ان شالله …
۶- ادعای انصار بر انکه این حدیث با احادیث امامت مهدیین در تعارض است .
این ادعا جزو مکرر ترین و البته مضحک ترین ادعاهای انصار در رد تمام روایاتی است که به ضرر انها میباشد .
پاسخ : ثبت العرش ثم انقش … اول امامت مهدیین را ثابت کنید بعد ادعای تعارض کنید . و هذا اول الکلام .
و حال انکه انصار روایات وجود مهدیین را میاورند اما امامت انها را مفروغ عنه گرفته اند.واین ناظم العقیلی است در مقابل شما که کتاب اصلی این ادعا از ان اوست . با نام (چهل حدیث در مورد مهدیین ) اما حتی یک حدیث و نص در مورد امامت مهدیین نتوانسته است اقامه کند . و بلکه بعض از احادیث صریح در عدم امامت مهدیین است(حتی خود حدیث وصیت) . اما او وجود مهدیین را به روش فجیعی به امامت انها تبدیل و تحریف کرده است .
و ما در وبلاگ خود ( ادرس در انتهای مطلب) نقد این کتاب را نموده ایم و به بدعتها و جهالتهای ناظم العقیلی پاسخ کافی و وافی داده ایم …
ثانیا: علاوه بر انکه اصولا موضوع حدیث مهدیین با موضوع حدیث مذکور تفاوت دارد . چرا که حدیث ما درباره ی زمان غیبت است . و مهدیین مربوط به بعد از ظهور …
فلذا هیچ تعارضی میان روایات وجود ندارد . و دلالت روایت نیز بر مطلوب ثابت و قطعی است .
در پایان از دوستان میخواهیم تا بار دیگر متن کامل حدیث و ترجمه ی انرا به دقت مطالعه بفرمایند که نور کلام اهلبیت ع بذاته محو کننده ی تمام ظلمات میباشد …
و الحمد لله الذی جعل اعداء آل محمد من الحمقاء …
?? سید . شیعه ✒️?
✅ ✅✅ به ما بپیوندید … و با نشر مطالب در مقابله با مدعیان مارق شریک باشید
? افشای بدعتهای دجال بصری و مارقین ۱۳ امامی ?
◀️ کانال ما در تلگرام : الإثنی عشریه …
@antimortad
https://telegram.me/antimortad
? و بلاگ ما : وصیت مقدس (مشتمل بر مقالات تخصصی در رد مارقین زمان )
http://12emam12.blog.ir/
? صفحه ی اینستاگرام ما :
mohseny12
https://www.instagram.com/mohseny12/
✅✅✅???✅✅✅
استادسیدمحمدمهدی حجازی